Μία
σκοτεινή κορεάτικη εκδοχή του
πολυαγαπημένου παραμυθιού των Αδερφών
Γκριμ, που μετά τη σύμπτυξη των Χάνσελ
και Γκρέτελ σε μία ποιότητα, δημιουργεί
από αυτή διάφορους ανατριχιαστικά
γλυκερούς χαρακτήρες, για να καθρεφτιστεί
ο κεντρικός ήρωάς μας πάνω τους.
Όλα
ξεκινούν από το ατύχημα που παθαίνει ο
πρωταγωνιστής, ενώ βρίσκεται καθ’ οδόν
για να υποδεχτεί το μωρό του που γεννιέται,
παγιδευμένος ανάμεσα στην ευτυχία και
την ευθύνη. Δεν ξέρει, ακόμα, ότι από την
ενηλικίωση τον χωρίζει μόνο μία στροφή,
που τη δείχνουν με τα κουρασμένα δάχτυλά
τους μία ομάδα παιδιών, αφού τον έχουν
βάλει για ύπνο.
Όταν
ο ήρωας ξυπνά, βρίσκεται σε έναν κόσμο
όπου οι πιεστικές μαμάδες και τα
τρομαχτικά κουνέλια κατοικούν στο ίδιο
λαγούμι. Το όντα σε αυτόν τον υπόγειο
κόσμο είναι δικέφαλα και διχοτομημένα,
παρά την παστέλ επιδερμίδα τους. Πίσω
από την ελκυστική, χνουδωτή οικογένεια
που υποδέχεται τον ήρωα στο σπίτι της
για να τον περιθάλψει κρύβεται ένα
κουνέλι που δείχνει το ματωμένο Κυνόδοντά
του (ίσως η ταινία του Λάνθιμου, συνειδητά
ή ακούσια, δανείστηκε λίγα οστά από το
φιλμ αυτό).
Τον
Eun-Soo τον χωρίζει μόνο μία
στροφή από την ενηλικίωση, και πρέπει
να αποφασίσει αν θα σκοτώσει ή θα
αγκαλιάσει τα λούτρινα ζωάκια που
κρατούν τις ματωμένες κορδέλες όπου
έχει τυλίξει την παιδική του ηλικία.
Με πρωτότυπα
κάδρα-ακτινογραφία στον ψυχισμό της
ανατριχιαστικής οικογένειας, συγκλονιστική
ώρες ώρες φωτογραφία και σκηνογραφία
βγαλμένη από τις σελίδες της πιο
καλόγουστης έκδοσης του Χάνσελ και της
Γκρέτελ, αν το μοντάζ είχε παραλείψει
μισή ώρα και το τέλος ήταν λιγότερο
συναισθηματικό και σαφές, θα μιλούσαμε
για μία ταινία-ζαχαρωτό για τους
Αμερικάνους παραγωγούς, που θα σκοτώνονταν
για τα δικαιώματα της διασκευής της.
Ωστόσο, η ενηλικίωση ποτέ δεν ήταν τόσο
σκοτεινή και τόσο διεστραμμένα παιδική
μαζί, κραυγάζοντας σε μία γλώσσα που
την κάνει ακόμα πιο μακρινή για έναν
ελληνόφωνο θεατή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου